Sunday 29 August 2010

FAR AWAY

KABUL!
Stilize için senenin en önemli 2 tarihinden birinde İstanbul'dan çoook uzaklarda olmak büyük bir planlama hatasıydı!

Halen şehre geri dönebilmiş değilim ama IFW sona erdi, ben de gecikmeli ve kısıtlı da olsa görüntülere ulaşabildim.

Merakla beklediğim iki ismin yanında, 2 isim daha var ki ilk günden blog sahibi arkadaşlarımın Tweet'lerinden ve Twitpic'lerinden beni büyülemeye yetti.
Biri de son IFW de kazandığı aşkıma ne yazık ki ihanet etti ve büyük hayal kırıklığı yarattı.

Kimler??
Gamze Saraçoğlu ve Özgür Masur kendilerini tekrar etmedikleri gibi yine rüya etkisi yaratan çizgileri ile beni büyülediler, merakımın hakkını fazlasıyla verdiler.

Sürpriz iki isim Günseli Turkay ve Bora Aksu, "onların belli bir çizgisi var o çizgide bir şeyler çıkar" derken... Evet! Sadık kaldıkları çizgilerine, fikre ne farklı hareketler yaptırabileceklerini, şaşırtabileceklerini gösterdiler ve hayran bıraktılar.

Hayal kırıklığım ise ne yazık ki Zeynep Tosun'du, geçtiğimiz IFW kolleksiyonunun aksine renkli hayal dünyasının kapılarını hiç aralamamıştı sanki...

IMG_0364



Süprizlerimden seçmelerle başlamak isterim, işte Günseli'nin yine sanat eserilerini kumaşlara bastığı, dinamik, genç, geçen sefer kine nazaran daha kıvrak çizgileri.
Styling'i ve sevimli wearable takıları sevgili Deniz Berdan'a ait şovu izlemek için neler vermezdim.

gunseli1

Ayakkabılar ve taytlar gerçekten gözdem, bu sanat eseri baskılı tayları ön plana çıkarmak için ben düz renklerde tshirtler ve tunikler ile kombinlemeyi hayal ediyorum. Yine ayakkabıları da simsiyah seçenekler, ya da skinny jean ve beyaz tshirt gibi easy, basic bir kombinle giymek isterim ki "look at me! look at me!" sesleri duyulsun:)

Peki hangileri benim olsun??
  • Sağ üstteki mini dress, Deniz'in wearable aksesuarı benim olsun, siyah opak çoraplar ve aksesuarı iyi ön plana çıkaracak beyaz bir içlikle giyerim.
  • Sol alttaki pembe-yeşil ayakkabılar benim olsun, yine sırf siyah bir kombinle onları baş tacı ederim.
  • Sağ alttaki tayt bazen siyah hunter larımla, bazen babetlerimle uzun beyaz tuniğim ve kısa jean jacketimle en kurtarıcı parçalarımdan olsun!

gunseli2

Günseli ve Deniz'i bir defa daha kendi tasarımlarını giydikleri için ayrıca tebrik ediyorum, Guru Huseyin Çağlayan da demişti, kadın tasarımcılar kendi tasarımlarını giyebilmeliler...
Çıktıları süper işbirliğinin hikayesi ve bu kolleksiyondan daha çok resim için Deniz'in bloguna tıklayın: DB JUNK

junk koleksiyon



Ve bana 2. sürpriz Bora Aksu, Bora Aksu'yu Bora Aksu- Koton işbirliğinden beri severim. İngiliz akımı, çizgisi, tarzı etkisinde kaldığımı hep söylerim, Bora Aksu'da İngiliz tertipten gelme bir Türk tasarımcı olarak beni etkilemiştir. IFW'de sunduğu kolleksiyonu da aynı etkiyi yarattı.

IMG_0628



Klasikleşmeden modern havayı koruyarak kullanılan drapeler, korsajlar, kuplar en sevdiğim taraf oldu. Modern, rahat ama bir okadar kadınsı... Pastel renklere netlik katıcak siyahla kombilerdim ya da şeftali- krem tonlarını mercan rengi bir pardesu ya da çantayla...

Bora2




Bora3




Bora1



Peki hangileri benim olsun?
  • 2. resimde her iki kombinde de kullanılan kadife kurdeleli platformlar! Krem elbiselerle, jeanlarle giyerim, göz kırpar kiremit rengi kurdelesiyle,
  • 3. resimde ki her iki elbise de benim olsun, geceleri umusamaz şıklığın tavanına vururum.
  • Son resimde soldaki işli çorap benim olsun, Miu Miu pudra rengi pumplarımla kombinler, üzerine incecik kaşmir beyaz kayık yaka bir tunik ve jean ceket, elimde Chloe Paddington! Ahh bu kombini yapmam şart!
  • Son resimde sağda ki full kombinasyonu siyah opak çoraplar, rugan siyah Prada pumplar ve Mulberry rugan çanta ile kombinleyip her pazartesi giyer, pazartesi sendromunu yerle bir ederim.

Gamze Saraçoğlu ve Özgür Masur arkası yarın....

İstanbul'da görüşmek üzere:)

Photos from Markafoni Blog

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...