Monday 31 January 2011

THE STORY OF A COLLECTION/Gamze Saraçoğlu

BİR KOLLEKSİYONUN MASALSI HİKAYE

IMG_8356

Super bir yazı dizimiz daha başlıyor, e diyceksiniz neden dizi diziyiz, cunku hepimiz süre gelen, devamı olan, merakta bırakan, ardı ardına oluşumları seviyoruz, o zaman Stilize de buna uyar.
Yeni başlayacağımız dizide, hayranlıkla izlediğimiz, son yıllarda depar atan tasarımcılarımız ve kolleksiyonları nasıl hayat bulur, nasıl podyumda sahne alır, en sonunda da bizlerle buluşarak
sezona adım atar birebir izleyeceğiz.

Kimle mi? Stilize için önemi büyük, son yılların ismi pek dillerimizde, işlerini hayranlıkla izlediğimiz sevgili Gamze Saraçoğlu ile.

Gamze Saraçoğlu Stilize için neden önemli? IFD, IFW kolleksiyonları ile hep gözdemiz oldu hatırlarsınız, e sonra Galata Moda’larda koşarak buraya özel parçaları edinildi, twitter avatarımda, facebook profil resmimde hep bu parçalarla sizleri selamladım neden? Çünkü en Stilize anlardı..

Picture 25

3-6 Şubat arasında gerçekleşecek 2011 IFW öncesi, hummalı çalışmaları devam ederken sevgili Gamze (kapısından içeri girdikten sonra bu kadar candan, sıcak ve samimi birini soyadı ile anamıyorum ama halen saygım katlanarak saklı) beni misafir etmekten hiç çekinmedi, büyük bir içtenlikle kapılarını ardına kadar açtı.
Aman allahım nasıl bir yoğunluk, içeride dikiş makineleri arı gibi çalışmakta, muhteşem modeller bir bir çıkıyor, bittkçe tamamlanmaya yaklaşan parçalar dizi dizi askıda, çizimleri önünde, bilgisayarında çekimler, davetiye listesi ellerde, misafirler, defile için önemli sır, güzeller güzeli bir yüz... Önce şaşkınlıkla bu tatlı telaşın, arı kovanının bir misafiri olarak sessizce izliyorum...

IMG_8189


Ortalık biraz sakinleşince Gamze ile atölyeye girdik, Kamil Usta ve Metin Usta, özenle dikişlerin üzerinde, modeller ve kalıplar ve her iş atölye şefi Sakine Hnm’ın ellerinde, kumaşlar akıyor her zaman akmaz mı Gamze de....

IMG_8156

Anlatacak o kadar çok şey var ki önce aslında eğitimini işletme üzerine yapmışken hatta ve hatta master a bile başlamışken ani bir kararla, Amerika’da Parsons’a giderek moda dünyasına, her zamanki hayaline profesyonel adımını nasıl büyük cesaret attığını anlatıyor. Sonrası çorap söküğü, bu dünyanın en zor zamanlarında, sağlam temelleri atıyor ve başarılarına başarılar ekleyerek bugünlere geliyor.

IMG_8143

Sonra hemen kolleksiyona geçiyoruz, öncelikle tasarımcının belirlediği bir esin kaynağı üzerine başlıyor herşey, üzerine araştırmalar, bir dönem Gamze’nin hayatı bu çerçevede dönüyor, müzikler, filmler, kitaplar, her türlü besleniyor ve sonrası kolleksiyon oluşmaya, çizimleri çıkmaya başlıyor.
Tabi ki yeni kolleksiyon esin kaynağını vermeyeceğim surprizi bozmamalıyız ama gecen IFW de sergilediği narçiçekleri, payetleri burada yazmıştım, esin kaynağı parmak iziydi..

IMG_8207

IMG_8373

Ve ardından üretim, styling, ayakkabılar, saç- makyaja karar verilmesi, defile kadrosunun oluşturulması, üretilen kolleksiyon kadar ilk defa görücüye çıkacağı büyük showun organizasyonu da bir okadar önemli ve hassas...
Gamze’nin yanında özellikle organizasyon ve hazırlıklarda büyük kahramanlar yükünü alıyor, Arzu Hnm. ve Dilek Hnm. özelikle baş rollerde..

IMG_8330


Bu dinamik, aşkı her zaman içinde barındıran ve aşık ettiren tasarımların nasıl çıkabildiğinin kanıtı Gamze Saraçoğlu, enerjisi, candanlığı, hoş sohbeti , cıvıl cıvıl sesi ve ışık fışkıran gözleriyle beni sarhoş edip uğurluyor☺
Hazırlık döneminde heyecanı ve enerjiyi paylaşmak muhteşemdi, 4 gözle bu hazırlıkların sahne alacağı 5 Şubat’ı bekliyoruz...
Backstagede neler oluyor, sahne nasıl rüyaya dönüşüyor, hepsini öncelikle twitterdan sonrasında Stilize’den bu ayrıntıda okuyabileceksiniz☺

IMG_8298

4 comments:

Petek said...

Sen hiç durma Stilize! :) Takipteyiiiz, dın dın dın dın dın dın... :))))

KOVA KADINIYIM BEN said...

merhab en son fotoda sizin yanınızda duran arkadasın pantolununun markasını sorarmasınız.
:))))
tabı gamze saracoğlu değilse
çok begendım de.

Anonymous said...

Harikasın,dört gözle bekliyorum her gün güzel postlarını,her birinden kendime pay çıkarıyorum,not alıyorum,araştırılacaklar listesine ekliyorum.Yola devam...

♥pemb€sinti♥ said...

cok süper bi dizi :)devamını bekliyoruz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...