Monday 12 November 2012

BARCELONA MINI GUIDE

Untitled



Barcelona, artik full 1 senenin ardindan benim mahallem, sehrim diyebilirim sana..
Buraya geldigimizden beri, zaman zaman cok yer paylastim anlattim ama burasi da bir onceki sehrim gibi hizli yasayan, degisen bazen ayni kalmayi seven cins.. Bir ara ozet, kisa rehber hazirlamaliyim derken..

Ilk duzenli takip etmeye basladigim, blogger olmak, blog yazmak, fotograf cekmek, farkli gormek, cizmek, cok guzel cizmek, cok icten gulerken "cool" olabilmek ve dahasinin karsiligi Garance Dore'nin seyahatlerinde sehrin yerlisi kadinlara yonelttigi sorular var, o sehri yerlisi gibi yasayabilmek icin.. Kisa sorular kisa ve oz cevaplar..
Bu pazar ben de kapadim gozlerimi, oturdum Garance'nin karsisina, once bi heyecanlandim, kelebekler ucustu, sonra gozlerinin ici guldu, isindim, bir bir verdim cevaplarimi:):)


Bom dia!


Barcelona'yi hic gormemis birine nasil tasvir ederdin?

Barcelona, bir cok kulturun birlestigi, omuz omuza, yanyana yasayabildigi rengarenk bir sehir.. Keyif sehri, yeme-icme, muzik, dans her turlu gorsel sanat, her kose basinda ve tabi guzel doganin tadini cikarmak icin varolmus sanki.. Bu ozellikleriyle bir cok doneminin dahisi sanatcilara ilham olmus, o sanatcilardan da beslenmis zengin mi zengin bir sehir..

Tanimladigin Barcelona'yi gorebilmek icin nasil bir rota cizerdin?
Barcelona, sasirtici bir sehir, sokaklarinda saskinliklarla yururken kendinizi bulmak mumkun, bunun belki 1. sorumlusu mimar Gaudi'nin sehrin 4 bir yanina serpilmis saheserlerini, ayak izlerini takiple baslamayi tercih ederdim.. 100 yili askindir bitmek bilmeyen,  her bir yuzunde zengin hikayeler barindiran tablo mu desem yoksa canlanasi heykeller mi desem, ince ince, detay detay islenen bu saheser Sagrada Familia baslangic noktam olurdu, oradan ver elini Passaige de Gracia, Casa Mia, Casa Battlio ile buyulenir, asagi iner eski sehir, Gotic'de daracik sokaklarda kesfe devam eder, Rambla'nin kalabaliginda insan renkliligine tanik olur, en sevdigim El Born'da eski yeni bir arada bakinir.. Ordan sahile bambaska bir duzene, baska bir iklime hatta kulture gecer Barcelonata'dan boylu boyunca sari kumsali, dalgali denizi, arada surpriz sokak performanslarini izlerdim..
Kimi yerlerde adimlarimi hissederek yurumenin, kimi yerlerde ruzgari hissederek bisikletle, yeni bir seyler denemek icin belki bir gingerla bu uzun ama bir okadar keyifli parkuru tamamlardim..

Favori geleneksel tapas restaurantin neresi?
Ciudad Comdal, hic bir zaman degismez, ister sokakta ister rengarenk barinda olsun, tek gecerim.

O kadar cok cesit var ki mutlaka yemeli dedigin tapaslar?
Ben halen kesifteyim, cunku yeni tatlari seviyorum.. Ama tabi klasikler var ki.. Tortilla de Patatas, Pimientos Padron, Solo Millo, Patatas Bravas, Pan con Tomate/ Catalan Bread, ve deniz mahsulunun her cesidi.. Ben yemesem de jamon iberic..
Yaninda tabi ki Cava:)

Modern bir seyler yemek istersek?
Tragaluz grubun her restoranini seviyorum... El Lobo:sehirde keyifli, sicacik kahvaltilar, rahat yemekler icin, Mor Disco: akdeniz mutfaginin en iyi uyarlamalari, Tragaluz chic bir aksam yemegi..

Cafe/ Patisserie?
El Born'a saklayin derim, Hoffman'in geleneksel tadlari ya da Bubo'nun chic sunumlari ve muhtesem lezzetleri..

Kahvalti icin ne onerirdin, haftasonlari uzun kahvaltilar var mi?
Geleneksel pazar kahvaltilari sicak cikolata ve Xurro dedikleri cok ama cok lezzetli kizarmis hamur, bir cok cesidi var ici kremalisi, nutellalisi ama ben sade uzerine toz seker serpilen klasigi seviyorum.. Eger normal bir kahvalti yapayim derseniz, siparislerinizle tapas bar kahvalticiya donusebilir ya da El Lobo'da her cesit kahvalti bulabilirsiniz.

Favori gece programin nedir?
Tapas bar da minik birseyler atistirip, kokteylde uzman, Boadas'da bu isin piri barmenlerin elinden yeni tadlar denemek eger dans etmeye enerjim varsa sahilde Opium Mar'da geceyi bitirmek:)

Ya da bir persembe Casa Fuster'in buyuleyici ortaminda Jazz performansi dinlemek..

Barcelona'ya ozel alisveris noktalarin nelerdir?
Bimba & Lola, Sita Murt, Hoss Intropia ozgun ve buranin ruhunu tasiyan tasarimlari ile benim favorilerim..

Yerel mini butikler?
Kesif icin El Born bolgesini didikleyin derim..

Vintage icin..
Raval bolgesindeki vintage dukkanlarin bir sokakta toplandidigini ve ben bu konuda cok basarili olamasam da cok kiymetli parcalar bulunabildigini biliyorum.

Barcelona'dan neler getirilebilir eve donerken?
Cava, rengarenk espadriller her kose basinda el yapimi cesit cesit bulmak mumkun bir cok markanin da uretimi buradaki geleneksel zanaatkarlar tarafindan yapiliyor.

Barcelona'da mutlaka yapilmasi gereken seyler nedir sence?
Her ay bir festival var, herkes sokaklarda, gelinen tarihe de mutlaka biri rastlar bilip, festivalde sokaklarda kalabaliga karismak, mini sokak pazarlarinda dolasmak.
Rambla de Catalunya'da hayat akarken bir cafede oturup izlemek:)
Tapas Bar"da bir kadeh cava yaninda iki dilim mini tapa atip yola devam etmek, sahilde yuruyuse cikmak, yoruldugunda ayakkabilari cikarip sari kusursuz kuma yayilip akdenizi izlemek, pazar gunu tum dukkanlar kapanmisken uzun bir kahvalti sonrasi Picasso muzesinden baslayip, cikolata muzesinde kadar her kosedeki sanat duraklarini gezmek.
Haftaici sabah saatlerinde Park Guell'e cikip, kitabini alip okumak, cizmeyi seviyorsan cizmeyi yazmayi seviyorsan yazmayi..ya da her neyse bu ilham verici yerde kendine donmek, sehre sonmek.


Xurros Diyete girmeden son shot!

Xurro ve cortado ile kahvalti..

I found it! I found it! After 2 mohitos, 1 daiqiri.. Frambuesa something! Fabulous!! Salud!

Boadas'da bir cok denemeden sonra benim favorim Bramble!

Que? Que?! #Giants

Yine bir festival ve sokaklardaki devler..

Lunch time

Bir oglen Ciudad Comdal barinda yaptigim kacamaktan


Iyi haftalar:)

1 comment:

duygutufekci said...

Merhabalar,
Bende tam Barcelona ile ilgili bilgi almak için email atacaktım ki yazınızı gördüm. Biz yılbaşında barcelona da olacağız, biraz araştırmalara başladım nereye gideriz ne yaparız gibisinden. Asıl sormak istediğim yılbaşında ne yapılır ??? Nerede eğlenilir ? Öneri de bulunabilir misin??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...